Jan 26, 2018

PLAY: Volvo Cars utmanar det traditionella sättet att äga en bil


Biltillverkaren marknadsför nya XC40 som bilen du kan abonnera på. I kväll är det premiär för den nya kampanjen på TV4.

Volvo Cars första modell i segmentet kompakta premium-SUV:ar är populär bland bilköparna, och antalet beställningar globalt av XC40 överstiger redan 20 000 bilar. Leveranserna av bilar till Volvo-handlarna startade tidigare den här månaden. 

I dag lanserar Volvo Cars sin marknadsföringskampanj för nya XC40. Kampanjen innehåller en ny version av den kända sången ” My Favorite Things” från den klassiska musikalen och filmen ”Sound of Music”. Versionen av sången i kampanjen spelades in av den svenska artisten Jennie Abrahamsson och släpptes på Spotify precis innan kampanjen startade. Sången, med en uppdaterad kontext, understryker Volvo Cars utmaning av det traditionella sättet att äga en bil på. I samband med lanseringen av XC40 introducerade Volvo Cars även möjligheten att abonnera på en bil med full service-tjänsten Care by Volvo.

Efter den framgångsrika introduktionen för europeiska och amerikanska kunder kommer XC40 att lanseras i Kina, världens största bilmarknad, på bilmässan i Beijing i vår.

XC40, som har fått ett fint mottagande av kunderna, har även hyllats i media världen över. Volvos nya kompakta SUV är en av sju som har nominerats till utmärkelsen Årets bil i Europa 2018, där vinnaren tillkännages i mars. Den här veckan tilldelades XC40 det prestigefyllda Årets bil av den ledande brittiska motortidningenWhat Car?

— Med XC40 går vi in i det snabbast växande segmentet i branschen, säger Björn Annwall, Senior Vice President, Strategy, Brand and Retail på Volvo Cars. — XC40 gör vårt globala SUV-program komplett och introducerar de prisbelönta säkerhets-, connectivity- och infotainment-teknologierna som är kända från våra större bilmodeller i segmentet kompakta SUV:ar. De senaste siffrorna visar helt klart att våra kunder gillar det de ser.

Lanseringen av XC40 betyder att Volvo Cars för första gången har tre nya SUV:ar som kan köpas världen över i det snabbast växande segmentet i bilindustrin, vilket banar väg för en fortsatt försäljningsökning och ökad lönsamhet.

XC40 är den första modellen att byggas på Volvo Cars nya modulära plattform för kompakta bilar, CMA (Compact Modular Architecture), som kommer att utgöra basen för alla kommande bilar i 40-serien, inklusive helt elektrifierade bilar. CMA, som har utvecklats tillsammans med Geely, ger företaget de nödvändiga skalekonomierna för det här segmentet.

XC40 är även den första Volvon som kommer med en bildelningsfunktion som aktiveras via Volvos digitala nyckelteknik och den anslutna serviceplattformen Volvo On Call. XC40 kan enkelt dela sin bil med familj och vänner utan att behöva överlämna den fysiska nyckeln.

Volvo Cars lanserar marknadsföringskampanjen för XC40 i Europa med premiärvisningen av kampanjfilmen på TV4 klockan 20:25 fredagen den 26 januari.




Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT