SGS, Smart Glasses Service.

Mar 9, 2018

Varför vänta i 24-72 timmar på service?


Sätt på dig glasögonen så får du service direkt.

Industri 4.0 leder utvecklingen med robotar, automation och smarta lösningar. Nu introducerar Carlstad Machinetools SGS, Smart Glasses Service, på den svenska marknaden.
Det är en innovativ servicelösning som kompletterar den standardiserade servicen och drastiskt förkortar tiden för hjälp vid problem.

Varför vänta 24-72 timmar på service?
När man köper en maskin ska den givetvis fungera, och om man får problem med maskinen så skall givetvis servicen fungera snabbt och effektivt. Vanligtvis kan man få vänta i 48 eller i sämsta fall 72 timmar, innan någon utför service. Om man har produkter som skall levereras så är det värsta som kan hända att maskinen står still.

– Om ni får problem med er maskin är det bara att sätta på er dessa glasögon och ringa oss. Glasögonen är utrustade med en inbyggd kamera som kan sända live video i 1080p via wifi och 4G! Genom dessa kan vår serviceavdelning se det ni ser och snabbt guida er för att lösa problemet. Glasögonen är CE-märkta och gjorda för industri.
– Vi har jobbat med ett team i Australien under ca ett halvår för att ta fram lösningen och det känns väldigt bra att kunna erbjuda denna nyhet till våra kunder.

Fram till 30e Juni 2018 bjuder vi på denna servicelösning vid maskinköp(gäller endast nya maskiner). Ordinarie pris 7.499 sek, kommer finnas som option vid nyköp av maskin. Har ni frågor kring denna lösning, maskinköp, eller pressrelaterade frågor är ni välkomna att höra av er på:
072-5306077 / Alexander@cmabs.se

SGS



  • May 24, 2019

    Tunga företag bakom Industri-Quizen som tar mark

    Nyheter -Lanseringen av de åtta initiala Quizen inom skärande bearbetning blev snabbt en succé med en tredubbling av besökstrafiken, säger Hans Bergmark, grundaren av kunskapssajten Manufacturing Guide.
    42
Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT

  • Bror Tonsjö_Anna Lönnroth Reportage

    Anna mitt i digitaliseringsresan i Kode

    "Jag fick en väldigt bra förman som trodde på mig och jag lovade lära mig och att bli bäst." Nu är hon teamleder på lastbilsnavsgruppen och engagerad i den digitala resan på företaget.
    164
  • Bror Tonsjö_Claes Tengström-1 Reportage

    Smartare produktion hos legotillverkaren i Kode

    Familjeföretaget grundades 1962 och har kunder som Scania, Atlas Copco, Westinghouse och Parker. Nu driver tredje generationen kusiner igenom digitalisering av verksamheten. Läs om deras resa.
    436