Jesper Börjesson

Jesper Börjesson. Foto: TV4.

Jan 15, 2020

TV4-profilen sadlar om och börjar jobba på Rejlers


-Jag vill vara med och bygga morgondagens samhälle, säger han.

TV-journalisten Jesper Börjesson börjar på teknikkonsultföretaget Rejlers som Head of Learning. Målet är att vara med och förverkliga bolagets nya vision, Home of the Learning Minds.

Jesper Börjesson arbetar idag på TV4 där han de senaste åren varit programledare för Nyhetsmorgon, ett av Sveriges mest folkkära TV-program med flera hundratusen tittare varje morgon. Han har också varit nyhetsankare på Nyheterna, programledare för sändningarna från Polar Music Prize och TV4:s program om kungafamiljen, samt gjort en uppmärksammad dokumentär om Ingvar Kamprad, Sveriges främsta entreprenör genom tiderna.

-Jesper Börjesson kommer att leda satsningen på Rejlers Play, ett av flera initiativ för att stärka Rejlers kunskapsspridning internt och externt. Det är en viktig aktivering för att uppnå Rejlers nya vision. Den interna målgruppen består av 2.400 medarbetare på 70 kontor i fyra länder. Dessutom består kärnmålgruppen av Rejlers kunder samt tekniska högskolor och universitet.  

-Jag vill vara med och bygga morgondagens samhälle och då kändes Rejlers som det naturliga valet. Jag har fått en mycket positiv bild av Rejlers kultur, ledarskap och den nya visionen. Jag tror att min erfarenhet och nyfikenhet kommer att kunna bidra till Rejlers nästa steg, säger Jesper Börjesson.

Rörlig media har under de senaste åren snabbt växt till att bli en av näringslivets och samhällets viktigaste kommunikationskanaler. Med Jesper Börjesson och Rejlers Play är målsättningen högt ställd för Rejlers framtida rörliga kommunikation.

Trenden att sprida och utveckla kunskap med video är väldigt stark när man tittar internationellt. Rapporten Workplace Learning Report 2019 från LinkedIn Learning visar att 59 procent av de undersökta företagen planerar att satsa mer på digitala utbildningslösningar, däribland video.

Lärande är också hett på populära plattformar som YouTube. Över hälften av alla som använder YouTube tittar redan idag 54 procent på instruktionsfilmer och 23 procent på kursmaterial. Detta visar rapporten Internet och svenskarna 2019. Rejlers bedömning är att detta kommer att fortsätta att växa med Generation Z:s fortsatta intåg på arbetsmarknaden.

Jesper Börjesson börjar sitt nya jobb i februari 2020.




  • Apr 8, 2020

    Clemondo tecknar miljonkontrakt

    Affärer Den svenska kemikoncernen har redan ökat produktionstakten. Svensktillverkat innebär bland annat leveranssäkerhet, menar kunden.
    74
Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT

  • Teknik

    5th Axis sätter en ny standard för 5-axlig bearbetning

    För tre år sedan introducerade Partille Tool ett helt nytt fabrikat på den svenska marknaden, amerikanska 5th Axis. Nu släpps flera nyheter inom uppspänning som hjälper till att öka produktivitet och lönsamhet.
    37