Jun 16, 2020

Temaveckorna i september får temat: Smart Underhåll


Temaveckornas andra onlinemässa i början av september lyfter temat Underhåll.

Svensk Verkstad Media och Qimteks onlinemässa - Temaveckorna "Smart Underhåll" går av stapeln den 7-11 september. En hel vecka med bara Underhåll. 

Under en temavecka i början av september arrangerar Svensk Verkstad Media och Qimtek en online-mässa med temat "Smart Underhåll". Ett samarbete där samtliga digitala kanaler och sociala media är inkluderade. Det blir den andra onlinemässan i år efter succén i maj med "Allt som skulle visats på Elmia Produktionsmässor"

Temaveckorna och onlinemässans syfte är att ge företag unika digitala möjligheter att nå industrins beslutsfattare via en av industrins mest detaljerade databaser - Qimtek, Svensk Verkstad.se och QimtekProducts

Unik landningssida för besökaren

Arrangörerna Svensk Verkstad och Qimtek har skapat en unik landningssida som leder direkt in till en ONLINE-MONTER, (exempel), där utställarnas produkter visas. Allt publiceras även på svenskverkstad.se och i unika nyhetsbrev  till den del av industrin som är beslutsfattare inom underhåll eller har intresse för just det.

Utställande företag kommer att kunna visa demofilmer direkt från Youtube, produkt-pm, material från pdfer och nyheter. Alla nyheter kommer även att publiceras på svenskverktad.se Här kan du se landningssidan för Temaveckorna (den förra onlinemässan, ny kommer för Underhåll)

Inbjudningarna till industrin kommer att skickas ut kontinuerligt fram till mässtarten den 7 september. 

Läs mer om Temaveckorna "Smart Underhåll"

Här kan du anmäla intresse om deltagande

 

Johan Sköldberg, mediechef SvV Media / Qimtek, säger att mottagandet av den första onlinemässan "Allt som skulle visats på Elmia Produktionsmässor" varit mycket positiv och han hoppas att Smart Underhåll också ska få det. 


Lyckad premiär för onlinemässan - Temaveckorna

Det blev en lyckad premiär med Temaveckornas första onlinemässa som var nu i maj. Temat "Allt som skulle visats på Produktionsmässorna" hade 53 utställare och
ca 12 000 online-besökare. Mottagandet från företagen och bransch har varit mycket positivt, berättar Johan. Och här är några företag som deltog: ABB, Stenbergs, Edströms, Carl Zeiss, SMV, KUKA, Beckhoff, B&R Industrial Automation, Hemomatik, Festo, System 3R, Collinder, Kemppi, 3D Verkstan, Salvagnini m.fl.  Hela listan med montrar kan du se här!

Några röster från förra onlinemässan;

Carola Andersson, marketing på Kuka Robotics

-Varför valde ni att medverka i temaveckorna?

-Av flera anledningar, säger Carola Andersson på Kuka Robotics. Svensk Verkstads läsare är helt rätt målgrupp för våra produkter och lösningar, och att då få möjligheten att visa upp våra spännande produkter i ett annat forum känns ju jättebra.

-Sedan hoppas vi ju självklart på att våra nya produkter ska skapa ett intresse för läsaren. Nya robotar och mjukvaror. Digitala lösningar och att helt enkelt kunna erbjuda ”Smart automation”.  

-Vad ser du för möjligheter framöver med digital/online kommunikation med era kunder?

-Massor, vi har redan börjat lansera och genomföra online webinars av våra olika produkter, där man har chansen att gå in lite mer på djupet. Man kan välja att medverka på dem ämnena som intresserar just dig som kund. Och sedan har vi öppnat en helt ny kundportal my.KUKA som är ett nytt sätt att interagera med våra kunder och partners. Det ger uppdateringar, nyheter och dokumentation om KUKA-produkter och kommer ständigt att få nya funktioner.

-my.KUKA är en så kallad e-self-service för kunder. Man får tillgång till detaljerad information om vår senaste KUKA-portfölj. Har man köpt en robot så kan man finna all Dokumentation tillhörande just den specifikt. Möjligheterna är många.

Peter Eldegård, marknadskoordinator på Stenbergs

-Vi känner att detta var en ypperlig möjlighet att komplettera mässan och fylla den lucka som nu blev i maj, säger Peter Eldegård på Stenbergs. Ett bra initiativ att mötas på en digital arena som bara kommer växa även när mässorna öppnar igen. Det finns ett uppdämt behov av att nätverka och träffas och jag hoppas att många kunder och samarbetspartners besöker oss på denna digitala plattform för att bli inspirerade av produkt- och tekniknyheter.

Om digital kommunikation med kunder i framtiden:

-Den digitala kommunikationen ökar i branschen och vi ser många exempel på att den tagit flera steg framåt i och med de nuvarande förutsättningarna. Webbinarier, teamsmöten osv har blivit vedertagna begrepp hos alla nu och det kommer vara verktyg som används mer frekvent i det dagliga arbetet och strategin i framtiden.




Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT