Jan 24, 2019

Spooks 3ngage levererar interaktiva produktupplevelser för Husqvarna


Vi har stora förväntningar på det här testet och vårt fortsatta samarbete med Husqvarna.

Svenska Spook, konsultbolag inom digital retail, levererar genom sinplattform 3ngage den interaktiva produktupplevelsen som Husqvarna Group, världsledande producent av utomhusmaskiner och innovativa lösningar för skogs-, park- och trädgårdsvård, nu lanserar. Den ska öka servicenivån vid ett köpbeslut, produktförståelsen och användarnyttan för Husqvarnas kunder.

Proof of concept görs för Husqvarnas robotgräsklippare och kommer genomföras på flera internationella marknader. Efter utvärdering är ambitionen att simuleringar från 3ngage ska omfatta fler marknader och produkter. 

3ngage kommer kunna publicera de interaktiva produktupplevelserna i alla Husqvarnas digitala kanaler och dessutom i fysiska butiker. Enkelt beskrivet kan Husqvarna i en 3D-miljö visa sina kunder hur deras produkter fungerar och ska användas, till exempel hur de steg för steg kan byta förslitningsdelar. 

– Det handlar om att öka kundnyttan genom att låta kunden på ett enkelt och lättillgängligt sätt testa produkten i en simulering direkt i webbläsaren. För ett globalt företag som Husqvarna behöver vi kunna erbjuda enkel integration i befintliga affärssystem och dessutom kunna publicera simuleringarna i återförsäljarnas e-handel och butiker, säger Thomas Krotkiewski, skapare av 3ngage. 

Husqvarna börjar nu med att testa de interaktiva produktupplevelserna på ett antal internationella marknader med ambitionen att lansera dem globalt när det finns tillräckligt med underlag för att bekräfta nyttan för kunden. Med lösningen från 3ngage blir det möjligt att mäta beteenden i alla digitala och fysiska kanaler samt jämföra dessa över olika marknader och språk.

– Vi har stora förväntningar på det här testet och vårt fortsatta samarbete med Husqvarna. Som bolag är Husqvarna duktiga på att hitta innovativa lösningar och att göra det enkelt för sina kunder och där villvi vara en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet, säger Thomas Krotkiewski. 

Länk till Husqvarnas interaktiva kundupplevelse.




  • Apr 18, 2019

    Götene Ufo investerar i maskinparken

    Branschnytt -Detta blir en ordentlig kvalitets- och produktivitetsförbättring för vår skärning säger Sven Lans, vd på Götene Ufo AB.
    200
  • Apr 18, 2019

    Salvagnini utökar verksamheten

    Branschnytt Salvagnini Scandinavia färdigställer nu det sista med tillbyggnaden på 360 kvadratmeter, som avser utökad demohall inför den stundande Värnamo Industriexpo den 15-16 maj.
    120
  • Apr 18, 2019

    Sandvik förvärvar amerikanskt bolag

    Nyheter Stärker erbjudandet inom trådlös uppkoppling i gruvor.
    65
Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT