Jan 24, 2019

Spooks 3ngage levererar interaktiva produktupplevelser för Husqvarna


Vi har stora förväntningar på det här testet och vårt fortsatta samarbete med Husqvarna.

Svenska Spook, konsultbolag inom digital retail, levererar genom sinplattform 3ngage den interaktiva produktupplevelsen som Husqvarna Group, världsledande producent av utomhusmaskiner och innovativa lösningar för skogs-, park- och trädgårdsvård, nu lanserar. Den ska öka servicenivån vid ett köpbeslut, produktförståelsen och användarnyttan för Husqvarnas kunder.

Proof of concept görs för Husqvarnas robotgräsklippare och kommer genomföras på flera internationella marknader. Efter utvärdering är ambitionen att simuleringar från 3ngage ska omfatta fler marknader och produkter. 

3ngage kommer kunna publicera de interaktiva produktupplevelserna i alla Husqvarnas digitala kanaler och dessutom i fysiska butiker. Enkelt beskrivet kan Husqvarna i en 3D-miljö visa sina kunder hur deras produkter fungerar och ska användas, till exempel hur de steg för steg kan byta förslitningsdelar. 

– Det handlar om att öka kundnyttan genom att låta kunden på ett enkelt och lättillgängligt sätt testa produkten i en simulering direkt i webbläsaren. För ett globalt företag som Husqvarna behöver vi kunna erbjuda enkel integration i befintliga affärssystem och dessutom kunna publicera simuleringarna i återförsäljarnas e-handel och butiker, säger Thomas Krotkiewski, skapare av 3ngage. 

Husqvarna börjar nu med att testa de interaktiva produktupplevelserna på ett antal internationella marknader med ambitionen att lansera dem globalt när det finns tillräckligt med underlag för att bekräfta nyttan för kunden. Med lösningen från 3ngage blir det möjligt att mäta beteenden i alla digitala och fysiska kanaler samt jämföra dessa över olika marknader och språk.

– Vi har stora förväntningar på det här testet och vårt fortsatta samarbete med Husqvarna. Som bolag är Husqvarna duktiga på att hitta innovativa lösningar och att göra det enkelt för sina kunder och där villvi vara en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet, säger Thomas Krotkiewski. 

Länk till Husqvarnas interaktiva kundupplevelse.




  • Oct 11, 2019

    Säljaren som blev vd

    Reportage Redan som nybakad ingenjör fick han anställning som säljare på maskinhandelsföretaget. Idag är han vd och sätter upp riktlinjerna, men han är inte den som detaljstyr.
    323
Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT

  • John Ericson MAF Reportage

    Säljaren som blev vd

    Redan som nybakad ingenjör fick han anställning som säljare på maskinhandelsföretaget. Idag är han vd och sätter upp riktlinjerna, men han är inte den som detaljstyr.
    323

  • Teknik

    Laserrök - ett hälsofarligt ämne

    Lasermärkning, lasergravering, lasersvetsning med flera är tekniker som vi alla känner till, men hur många av oss känner till att laserröken är ett hälsofarligt ämne?
    11