B&R fortsätter att expandera sin plattform mapp Technology. Man kan nu skicka automatiska meddelanden som möjliggör för ett avancerat underhållskoncept.

Jun 21, 2017

Nu kan maskinen skicka information via sms eller e-post


Nya Tweet-funktionen gör maskinerna intelligentare och ökar tillgängligheten. 

B&R fortsätter att expandera sin plattform för mapp Technology. Den nya mapp Tweet funktionen gör det nu möjligt för en maskin att enkelt skicka information via SMS eller e-post. Den ökade intelligensen ökar maskinens tillgänglighet.

Automatiserade textmeddelanden
Med det nya programvarublocket mapp Tweet kan en maskinapplikation skicka textmeddelanden och e-postmeddelanden som utlöses av specifika händelser. Genom att konfigurera med bara några klick kan mapp Tweet enkelt anslutas till andra mappkomponenter. Detta gör att mapp AlarmX-komponenten exempelvis kan meddela en underhållstekniker när ett larm kräver omedelbar åtgärd. mapp Tweet kan komplettera meddelandet med ytterligare information, till exempel felsökningsinstruktioner som gör att tekniker snabbt och effektivt kan lösa orsaken till larmet. Detta är ett effektivt sätt att reducera tiden för driftstopp på maskiner.

Snabba underhållstidstider
Om servicetekniker inte finns på plats kan de snabbt anslutas via B&Rs fjärranslutna underhållslösning för att kunna köra diagnostik, justera parametrar och lösa fel. Lösningen använder de senaste IT- och säkerhetsstandarderna och möjliggör betydande besparingar med låga investeringskostnader.




  • May 24, 2019

    Tunga företag bakom Industri-Quizen som tar mark

    Nyheter -Lanseringen av de åtta initiala Quizen inom skärande bearbetning blev snabbt en succé med en tredubbling av besökstrafiken, säger Hans Bergmark, grundaren av kunskapssajten Manufacturing Guide.
    0
Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT

  • Bror Tonsjö_Anna Lönnroth Reportage

    Anna mitt i digitaliseringsresan i Kode

    "Jag fick en väldigt bra förman som trodde på mig och jag lovade lära mig och att bli bäst." Nu är hon teamleder på lastbilsnavsgruppen och engagerad i den digitala resan på företaget.
    160
  • Bror Tonsjö_Claes Tengström-1 Reportage

    Smartare produktion hos legotillverkaren i Kode

    Familjeföretaget grundades 1962 och har kunder som Scania, Atlas Copco, Westinghouse och Parker. Nu driver tredje generationen kusiner igenom digitalisering av verksamheten. Läs om deras resa.
    385