Bild: Starke Arvid.

May 20, 2019

Indutrade förvärvar svenska bolaget Starke Arvid


Bolaget tillverkar materialhanteringsutrustning samt vägunderhållsprodukter under varumärkena Starke Arvid och Fjärås of Sweden.


Indutrade har den 17 maj tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i Starke Arvid AB med en årsomsättning om cirka 90 miljoner kronor.

Starke Arvid är ett företag som utvecklar och levererar produkter och system för materialhantering inom byggindustrin samt vägunderhållsprodukter. Genom innovation och produktutveckling arbetar bolaget nära sina kunder för att göra vardagliga arbetsmoment smidigare, säkrare och mer kostnadseffektiva.

Under varumärket Starke Arvid (www.starkearvid.se) säljs materialhanteringsprodukter som förbättrar slutkundernas produktivitet, arbetsmiljö och ergonomiska utmaningar. Slutkunderna är framförallt nordiska byggbolag men viss försäljning sker även i Storbritannien.

Vägunderhållsprodukter så som plogar, sandspridare och renhållningsutrustning för maskiner tillverkas och säljs under varumärket Fjärås of Sweden (www.fjarasofsweden.se). Kunder är till exempel entreprenadbolag. Utveckling och tillverkning av produkter och system sker i Ljungskile där cirka 35 medarbetare finns.

Tillträde sker omedelbart och bolaget kommer att ingå i Indutrades affärsområde Fluids & Mechanical Solutions.




  • Jun 17, 2019

    Affärsläget för industrin försvagas

    Nyheter Även om en del fortfarande rapporterar ett utfall bättre än historiska genomsnitt följer utvecklingen i Sverige de allt svagare data som rapporteras i övriga Europa, menar Teknikföretagen.
    273
  • Jun 17, 2019

    100 ton stål på två dagar i akutprojekt

    Branschnytt -När jag får uppleva projekt som det här och se engagemanget och viljan att lösa kundens problem gör det mig stolt att kalla mig Saltängare, säger Stefan Låås, projektledare.
    242
Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT

  • Hexagon HxGN LIVE Las Vegas Reportage

    Spektakulärt på Hexagons event i Las Vegas

    Endast en dag återstår av ett välmatat och intensivt HxGN Live i Las Vegas. Huvudbudskapet lyder "Your data can save the world". Svensk Verkstad lämnar rapport.
    129