Foto: igus.

Aug 13, 2018

igus visar upp sina nya produkter direkt hos kunden


igus presenterar sina nyheter under 2018 års Hannover-mässa med en moduluppbyggd, uppfällbar mässmonter.

Idén bakom igus resande turné är att erbjuda kunderna en möjlighet att se och röra vid deras nyskapande och innovativa produkter. Genom sin mobila utställning erbjuder ”motion plastics”-specialisten sina kunder möjligheten att lära känna de produkter de är intresserade av vid deras egna anläggningar. Detta ger användarna möjlighet att hitta det system som passar dem på ett enkelt och bekvämt sätt. Ombord finns även ett urval av 108 nya produkter från 2018 års Hannover-mässa.

Om en kund vill veta mer om ett självsmörjande glidlagersystem eller ett tillförlitligt energikedjesystem för sin tillämpning kan igus erbjuda flera olika alternativ: De kan läsa känna motion plastics från igus via katalogen, via live chatt eller via Internet-butiken. Om kunden vill uppleva produkterna live kan de besöka igus på en handelsmässa, eller helt enkelt beställa dem direkt hemifrån. En moduluppbyggd och uppfällbar mässmonter kan levereras och upprättas mycket snabbt. Den erbjuder 50 m² utställningsyta för presentation av kundspecifika igus-produkter och -innovationer inom områdena glidlager, energikedjor och kablar. ”Via den mobila mässmontern vill vi primärt kunna erbjuda information i en avslappnad och familjär miljö”, förklarar Tobias Vogel, Vice President och ansvarig för iglidur-glidlager och drylin-drivningar vid igus GmbH. ”Vi vill framför allt komma i kontakt med företagens personal, vilka annars aldrig besöker handelsmässor och inte kan uppleva produkterna live”.

Nya system via direktkontakt
igus personal kan tillsammans med kunden vid kundens anläggning beakta produkternas tillämpningskrav, presentera innovationerna och hjälpa till med utformningen. ”Våra kunder vill använda turnéerna för att uppdatera sig om våra nya produkter och för att lära känna dem”, rapporterar Tobias Vogel. ”Återkoppling från kunderna är av yttersta vikt för oss, eftersom det ger oss möjlighet att förbättra våra produkter ytterligare och att hitta nya lösningar tillsammans med användarna”.

Nyheterna från Hannover-mässan finns med
Ett urval av 108 nya produkter från 2018 års Hannover-mässa finns med på turnén. För första gången finns de billiga robolink-robotprodukterna med. Tack vare belastningsvåg- eller snäckväxlarna av plast försäkrar de smörjfria lederna om enkla automatiseringslösningar. Dessutom finns den inbyggda slitagedetekteringen för energikedjor med på tåget tillsammans med omkonstruerade energikedjesystem för linjäraxlar. igus visar också sina kunder världens första linjärhus, i vilket linjärfodret enkelt kan bytas direkt på skenan, samtidigt som det unika Internet-verktyget ger kunderna möjlighet till snabb konfigurering och leverans av hållbara 3D-utskrivna (dubbla) växlar.

Turnén har tillsammans med sina nyheter befunnit sig på resande fot sedan maj månad, nästan varje dag och över hela världen, och den kommer att besöka fler än 200 kunder på ett år.




  • May 22, 2019

    De vinner Volvos teknikpris för elektrifiering av bergtäkt

    Nyheter – Det här priset lyfter inte bara fram en innovation – utan en hel rad av innovationer som var nödvändiga för att tänka nytt kring en urgammal process, säger Lars Stenqvist, CTO på Volvo. Se filmen om projektet.
    0
  • May 22, 2019

    Svensk stålexport ökar

    Nyheter Det den svenska stålindustrin hittills i år förlorat på gungorna i USA har vi med råge tagit igen på karusellen i andra länder runt om i världen, säger Mathias Ternell, handelspolitisk direktör på Jernkontoret.
    0
  • May 22, 2019

    Anna mitt i digitaliseringsresan i Kode

    Reportage "Jag fick en väldigt bra förman som trodde på mig och jag lovade lära mig och att bli bäst." Nu är hon teamleder på lastbilsnavsgruppen och engagerad i den digitala resan på företaget.
    0
  • May 22, 2019

    Smartare produktion hos legotillverkaren i Kode

    Reportage Familjeföretaget grundades 1962 och har kunder som Scania, Atlas Copco, Westinghouse och Parker. Nu driver tredje generationen kusiner igenom digitalisering av verksamheten. Läs om deras resa.
    0
  • May 22, 2019

    Boliden satsar på vindkraft

    Miljö Har tecknat ett långsiktigt elförsörjningsavtal med ett företag inom vindkraftsutveckling, vilket innebär utökad produktion av fossilfri el i både Finland och Sverige.
    0
Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT

  • Bror Tonsjö_Anna Lönnroth Reportage

    Anna mitt i digitaliseringsresan i Kode

    "Jag fick en väldigt bra förman som trodde på mig och jag lovade lära mig och att bli bäst." Nu är hon teamleder på lastbilsnavsgruppen och engagerad i den digitala resan på företaget.
    0
  • Bror Tonsjö_Claes Tengström-1 Reportage

    Smartare produktion hos legotillverkaren i Kode

    Familjeföretaget grundades 1962 och har kunder som Scania, Atlas Copco, Westinghouse och Parker. Nu driver tredje generationen kusiner igenom digitalisering av verksamheten. Läs om deras resa.
    0