Maja Boström. Foto: Jernkontoret.

Jan 8, 2019

Hon ska lyfta Jernkontorets kommunikation


-Nu kommer vi att kunna ta ytterligare kliv framåt för att synliggöra svensk stålindustris insatser

Den 10 januari tillträder Maja Boström som ny kommunikationsdirektör på Jernkontoret. Maja har många års erfarenhet som kommunikationskonsult och byråchef och har även arbetat politiskt inom Centerpartiet.

– Nu kommer vi att kunna ta ytterligare kliv framåt för att synliggöra svensk stålindustris insatser för bland annat klimat och jobbskapande. Det är helt avgörande för att Sverige ska bli fossilfritt till 2045, säger Bo-Erik Pers, vd på Jernkontoret.

Maja Boström kommer närmast från en av Sveriges främsta kommunikationsbyråer, Diplomat Communications, där hon arbetat som byråchef och konsult under åtta år. Dessförinnan arbetade hon på byrån JKL. Som konsult har Maja fokuserat på Public Affairs och framförallt jobbat med organisationer på reglerade marknader och med frågor som energi, miljö och hållbarhet och hon har ett stort intresse för näringslivsfrågor. Maja har även ett brett politiskt kontaktnät, bland annat efter en tid vid Näringsdepartementet och som inlånad valstrateg i Centerrörelsen under valrörelsen 2018.

– Basindustrin har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta och för en kommunikations- och industrinörd som mig är det här ett dröm-gig. Nu ser jag fram emot att jobba tillsammans med experterna på Jernkontoret och bidra med min strategiska höjd, kreativitet och skarpa penna, säger Maja Boström.

Maja Boström efterträder Anna-Karin Nyman som avslutade sin anställning på Jernkontoret den 13 december förra året.




Loading...

MEST LÄSTA

    Annons
  • Låt roboten sköta gradningen

    Gradning är en ständigt återkommande stötesten för alla aktörer i svensk industri. Här finns enorma besparingar att göra, menar Roger Cronholm på Schunk.
    243

SENASTE NYTT

  • Reportage

    Dubbelmässa breddas med automotivefokus

    Den 27-28 mars arrangeras Advanced Engineering parallellt med Elektronikmässan, smart för både utställare och besökare eftersom mässornas målgrupper tangerar varandra.
    49