Foto: ABB.

Feb 28, 2018

Baldor Electric Company blir ABB


Varumärkesbyte och integrering av verksamheter är en del i ABBs Next Level strategi.

Integrering är ett viktigt steg i ABB:s strategi Next Level, varumärkesbytet inleds i mars 2018

ABB integrerar namnet Baldor Electric Company i sitt globala varumärke som en del av strategin Next Level, som omfattar att harmonisera olika ABB-ägda varumärken under det globala varumärket ABB. Från och med 1 mars 2018 kommer Baldor Electric Company, som varit en del av ABB-koncernen i över sju år, att gå under namnet ABB. 

Baldor Electric Company grundades i USA år 1920 och förvärvades av ABB 2011.

”Det här utgör ännu ett stort steg för att bygga upp en marknadsfokuserad, effektiv organisation och förena varumärket ABB globalt”, säger Sami Atiya, global chef för ABB:s division Robotics and Motion, där organisationen som just nu heter Baldor ingår. ”Genom att samordna alla våra aktiviteter under varumärket ABB förverkligar vi vår strategi Next Level att skapa värde genom att effektivisera och stärka vår portfölj.”

Som ABB fortsätter enheten att tillverka, utforma och marknadsföra produktvarumärkena Baldor-Reliance® motorer och Dodge® mekaniska kraftöverföringsprodukter från 15 tillverkningsanläggningar i USA. Enheten fortsätter ge support för ABB:s hela affärsenhet motorer och generatorer i USA, inklusive ABB-märkta IEC-motorer, stora växelströmsmotorer, generatorer och relaterade tjänster från huvudkontoret för motorer, generatorer och mekanik i Fort Smith, Arkansas.

”ABB har investerat över 13 miljarder USD i USA under de senaste 10 åren. Det här är vår största marknad”, säger Greg Scheu, regionchef för ABB i Nord- och Sydamerika. ”Koncernen fortsätter investera i de produkter som tillverkas här, och även i de medarbetare som ansvarar för tillverkningen. Vår USA-baserade motor- och mekanikportfölj ingår i vår bredare produktportfölj av digitala ABB Ability™-lösningar.”

Från och med 1 mars kommer varumärket ABB att användas för alla Baldor Electric Companys tillverknings-, försäljnings- och supportanläggningar, produktförpackningar och marknadsföringsmaterial, fakturor och beställningar, samt mässmontrar på GEAPS, AGG1, EASA och Permian Basin Oil Show.

Förutom att ABB:s kunder får tillgång till samma lokala tillverkning, lagerhållning och kundtjänst, kan de nu också förlita sig på global support, digital ABB Ability™-teknik och över 130 års innovation från ABB.

ABB:s verksamhet i USA och Nord- och Sydamerika har sitt huvudkontor i Cary, North Carolina. Under de senaste 10 åren har ABB investerat 13 miljarder dollar i USA och företaget fortsätter expandera och lokalisera sina kunderbjudanden. ABB har 60 tillverkningsanläggningar och ca 20 000 medarbetare i hela USA.




Loading...

MEST LÄSTA

    Annons
  • Svetsproduktivitet i toppklass med X5 FastMig

    Svetsarens yrkesskicklighet är självklart grundläggande för snabb och effektiv svetsning, men den kan inte utnyttjas fullt ut om den inte matchas med rätt utrustning. Hur kan en svetsmaskin öka bågtidsfaktorn och skapa en produktivitet i toppklass?
    83

SENASTE NYTT