Apr 5, 2017

Artologik HelpDesk underlättar arbetsflödet på Scania


Småländskt webbaserat system används för daglig ärendehantering inom Scania-koncernen. - Brett användningsområde, säger Ulf Olsson på Scania Industrial Maintenance AB i Södertälje.

Artisan Global Media är ett småländskt företag som utvecklar och säljer Artologik, en serie funktionella informationslösningar som förenklar affärsprocesser för både den privata och den offentliga sektorn. 

Artologik HelpDesk är ett supportprogram som ger en praktisk överblick över ärenden och samlar all information på ett ställe. Ärendehanteringssystemet är webbaserat och har funktioner som bland annat FAQ, delegering, kunskapsdatabas och SLA. 

– På Scania har vi ett mycket brett användningsområde för Artologik HelpDesk. Vi har över 10 000 användare inom Scaniakoncernen med högt ställda krav på funktion och prestanda, säger Ulf Olsson, som jobbar som IS/IT-koordinator på Scania Industrial Maintenance AB i Södertälje strax utanför Stockholm.

– Det var väldigt enkelt att komma igång och programmet underlättar enormt för oss, ingenting hamnar mellan stolarna. HelpDesk har funktioner som kategoriserar och tar hand om inkommande ärenden”, säger han.

– Vi använder HelpDesk för vår dagliga ärendehantering, som till exempel IT-frågor, tillträdesfrågor till särskilda byggnader, beställningar av prototyper i vår verkstad, mätuppdrag och internbeställningar av arbetskläder.

– Vi är jättenöjda med supporten på Artisan! Vi kan verkligen rekommendera HelpDesk till andra!





Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT