Jonas Gustavsson. Foto: ÅF.

Nov 25, 2019

ÅF Pöyry byter varumärke till AFRY


Med ett nytt gemensamt varumärke och erbjudande vill företaget stärka sin position på kärnmarknaderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Schweiz.

Sedan den 22 februari 2019 är ÅF och Pöyry ett gemensamt bolag med projekt i över 100 länder. Idag, den 25 november 2019, lanserar vi det nya gemensamma varumärket AFRY.

AFRY är ett ledande företag inom teknik, design och rådgivning. Historien sträcker sig långt tillbaka – ÅF grundades 1895 och Pöyry 1958.

I och med samgåendet blev vi en av de största i Norden. skriver företaget i ett pressmeddelande, och en global aktör i vår bransch med nära 17 000 medarbetare med kontor i 50 länder och projekt i 100 länder, och en årlig omsättning på cirka 20 miljarder kronor. Vi är stolta över vår historia, och ser fram emot vår fortsatta resa med starkt fokus på hållbara lösningar. Vi tar med det bästa från både ÅF och Pöyry in i det nya varumärket AFRY.

Med ett nytt gemensamt varumärke och erbjudande vill företaget stärka sin position på kärnmarknaderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Schweiz, och växa internationellt inom exempelvis energi och processindustri. 

- Med lanseringen av AFRY förstärker vi vårt fokus på hållbarhet och befäster vår ställning som ett globalt företag. De tjänster och lösningar vi kan leverera är mer relevanta än någonsin givet den exponentiella utveckling vi står inför. Tillväxtresan de senaste åren har varit betydande med en fördubbling av omsättningen sedan 2015. Jag är glad över att få vara med om att skapa en gemensam plattform för hela bolaget, samtidigt som jag är stolt över att ta med vår levande historia in i framtiden, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef AFRY.

Det juridiska namnet kommer att förbli ÅF Pöyry AB. Det nya varumärket AFRY är en sammanslagning av bokstäverna i ÅF och Pöyry: AF+RY.




Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT